Baskelusker & bakterier (14:e jan)

Kan inte riktigt säga att året har börjat lysande. av de 14 dagar som har gått så har vi haft 2 feberfria dagar i familjen Bingman/Carlsson. Först Olles långa febersjuka och nu är det min tur... åkte hem från jobbet i måndags och huttrade, sedan har jag inte bidragit med allt för många knop till hushållet. En konstig sjukdom med ont i öron, hals, rödsprängda svullna ögon, feber, ont i kroppen. Vilken tur att man fick allt på en gång.. istället för en grej i veckan! Fick pencilin och ögondroppar igår så jag hoppas på bättring illa kvickt. Tycker att småbarnsföräldrar borde vara immuna mot sjukdomar för inte har man tid med sånt här tjafs som att vara sjuk själv. Det räcker ju med alla VAB-dagar till barnen. 

Har fått äran att titta på en vääääldigt stor TV nu när jag är sjuk. Den där Danken tycker ju om "prylar". Förra veckan kom han hem med en så stor TV så jag trodde att vi skulle få lov att leta efter ett större hus för att få plats med den i vardagsrummet. I helgen möblerade vi om i vardagsrummet och det blev nog bättre tror jag.  

Jag har kramat hejdå till mina grabbar. De ska på äventyr med sin pappa hela helgen, hälsa på farbror Peter och Moa i Sundsvall. Jag, sjuklingen får stanna hemma för allas trevnad. Jag ska ägna helgen till vila och bli frisk så att jag är med i matchen igen på måndag. Har inga större mål i sikte än så.


// Bodil


Kommentarer
Postat av: mormor

Jag tycker synd om dig om det är någon tröst. Jag har ju minnsann också "Ollesjukan". Mina ögon är mer röda än vita. Har också fått droppar idag. Vi blir nog snart friska ska du se. Jag är inte avskräckt, jag vabbar gärna igen.

2011-01-14 @ 16:52:45
Postat av: Bodil svarar mormor

Tack snälla mamma. Nästa gång du hjälper oss att vabba kanske du bara får en enkel magsjuka!!

2011-01-14 @ 19:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0