Slalompremiär, nytt år och dop (2:a jan)

Gott Nytt år! Vi fortsätter vårt Bingmanska/Carlssonska liv som vanligt.... nyårslöften har vi inga utan vi kör vidare i gamla gängor. Vi firade in nya året hos grannar, Olle var sjuk så jag och Olle anslöt kl 8 på kvällen när Olle hade somnat i vagnen.

På dagen var vi i Plättis med kompisar. Blev en hellyckad dag som bjöd på "varmt" väder.. bara några minusgrader. Skönt att det var orken som sa att vi skulle gå hem och inte för att man frös! Rasmus gjorde premiär på slalomskidorna. Gick bra, men han konstaterade att han skulle lära sig att svänga lite bättre... Det blir fler åk i Plättis i vinter... kul var det iaf!


Igår var det dags för lilla Knut att döpas på Sollerön. Jag och Rasmus gjorde en dagsutflykt och firade tillsammans med Knut. Det var en riktigt lyxig dag när bara jag och Rasmus var iväg. Han är ju en riktig stor kille som sköter sig själv. Olle fick vara hemma med pappa. Han har fått någon influensa skulle jag tippa på då han har varit riktigt krasslig i dagarna 4. Hoppas det vänder för honom imorgon. Som tur är fick vi nypensionerade mormor att stanna någon dag extra efter dopet så vi kan jobba som planerat imorgon.


Idag har vi lullat på här hemma. Rasmus grej för dagen var att han fick följa med grannbarnen några hus bort och titta på pappa som spelade hockey bockey match. Helt själv stack han iväg, hoppade in i bilen på värsta stora

Nu har jag och mamma dammat av en gammal stickning som jag fick av mina kompisar när jag fyllde år en gång i tiden.. tror det var 29... dvs snart 4 år sedan. Ska bli en fotpläd som just nu bara värmer tårna... // Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0