Åskådarhelg och onda fingrar.. (30:e jan)

Forsacupen avklarad för Forsa Old. Dvs gamla avdankade fotbollslirare som utmanar sina kroppar. Kroppar som kanske inte har rört på sig så mycket de senaste åren.... Det här året blev det ingen final, åkte ut på straffar i semin. Rasmus satt som klistrad och kollade in matchen med några andra fotbollsfruar, medan Olle höll mig svettig. Hur mycket får en liten 1-åring springa omkring?? "Bara" en lätt bula blev resultatet för Olle bland betongläktarna i en annan rätt otursförföljd helg för lillen. I fredags lyckades han bränna sig på min platttång, en liten blåsa som resultat. I lördags var det stekpannan som det hanns att petas på innan vi föräldrar hann med. Olyckligt nog hade även Olle petat in sina små otursfingrar bakom dörren när Rasmus försökte trycka igen sin dörr... det var ju något som tog emot. Stackars fingar, både jag och Daniel trodde att de var av, hann tänka både gips och akuten, men konstigt nog så släppte svullnaden och de djupa märkena bara efter någon timme. Nej, som sagt så hinner vi vuxna inte alltid med, det går så snabbt när olyckorna är framme. Annars så har jag och grabsen försökt att roa oss själva i helgen då danken spelat matcher. Igår gjorde vi utflykt till sportfältet och åkte ett helt varv på skrillorna med Olle i vagnen.
      
På våran hockeyrink var det upptaget för "paradise cup". Även där har vi varit åskådare till ett antal hockeymatcher.

Idag sportade vi på skidor på förmiddagen. Jag fick mig en tur i Melsta där jag passade på att titta litegranna på Maserloppet. Rasmus ville ju också åka så vi drog dit efter lunchen och åkte en stund igen, denna gång i Rasmus tempo. 

Allt för nu, denna sporthelg... ska försöka få mig en god natts sömn nu. / Bodil  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0