Snöskottarna (10:e feb)

Vad skulle vi göra utan våra snöskottare?? Väderguden har fyllt på snöförådet med en hel del under dagen. Hämtade tidigt idag och vi hann svänga förbi Maja & Ebba för en stunds lek innan vi begav oss hem och skottade MASSOR av snö!
  
Olle ser och lär, skottar vill säga! Jag skottar över Rasmus.

En kväll i veckan åkte jag och Rasmus "nattrace" i plättis. Vi skulle gå dit en dag efter dagis, började knalla iväg, men Olle var helt utsvulten efter dålig matlust på dagis och grät hela vägen mot Plättis. Bestämde att vi fick gå hem innan vi ens kommit fram till backen. Olle blir tyst så fort vi vänder, men istället gråter Rasmus hela vägen hem då han inte fick åka nått i backen. Inte alltid lätt att göra  två barn nöjda. Iaf drog jag och Rasmus iväg efter middagen och racade helt själva i mörkret i plättis. Faktiskt väldigt mysigt! Jag gjorde, enligt Rasmus, värsta coola kraschen där Olles pulka gick i graven. "coolt" 
   
"kvällsrace" i plättis.

Nu är det helg för mig och grabbsen. Vi drar till Garp och lämnar karln hemma i sin ensamhet. Jag tror han ska klara sig.. :o)

godnattis/ Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0