Horra Horra.. (5:e dec)

.. som betyder hej hej på trollspråket. Det och mycket annat fick vi lära oss igår när vi besökte Tomteland i Gesunda. Ett toppenmysigt ställe där även vi vuxna fick oss ett skratt åt alla roliga troll, häxor, tomtenissar, möss och mycket annat. Olle var mest fashinerad av att figurerna hade svansar! Självaste tomtefar tittade de gärna på, men någon kram fick han inte.  Iaf en hellyckad dag som jag varmt kan rekommendera till ett besök.




     
Olle tittar på trollen som smyger omkring i skogen.
Vem bor här inne kan man ju undra i det lilla huset i skogen. Smånissarna.
Tomtemor och tomtefar är på promenad. Rasmus håller sig några steg bakom Olle... för säkerhetsskull.


På vägen hem så började jag må konstigt och mycket riktigt, feber och halsont på kvällen. Så idag är jag hemma från jobbet. Inte direkt praktiskt efter en vab-höst utan dess like.

Visst längtar vi efter den här gamle mannen...

Nu ska jag ta en sömnlur! / Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0