Sova säng (22:a aug)

Vi har ju försökt många olika "sovknep" på lillen, men inte helt lyckats med lilltoken. Nu har han ju campat i vår säng sen i våras och vi har brutit mönstret på många grejer som han har haft för sig på nätterna. Nu äntligen har vi skaffat honom en egen liten växasäng och det blev nog riktigt bra. En lagom kant för att inte ramla ur.. och lagom liten för att inte kunna gymnastisera/fara runt för mycket på nätterna. Han ligger fortfarande kvar i vårt rum, men faktiskt i sin säng oftast varje natt. Framsteg! Han ropar på sin pappa varje natt "pappa, nallen" eller "pappa, jag vill ha den goda nappen" eller vill ha den röda nappen. Han får en grön och sen är allt bra för att somna om igen.

Har varit Daniel som skött nätterna den sista perioden. Han är snäll min Daniel som förstår att jag lessat på nätterna för länge sedan. Jag tror vi är en rätt jämställd familj. Jag är ingen typisk mamma på många sätt. Varför är det oftast mamman som ska lägga barn, vyssja på nätterna eller vabba? Nej, vi kör ofta 50 -50, varannan dag eller rent ut av sten sax påse :o)



Det rosa söta påslakanet fick Rasmus när han var liten av sin gammelfarfar. Gammelfarfar och gumman hans såg inte riktigt vad det var för färg. När vi hade öppnat paketet så tittade de lite närmare på tyget och frågade om det var rosa! / Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0