Semestern leker vidare... (3:e aug)

...men närmar sig raskt sitt slut. Även jag tog mig en sväng till Norrland och Norrfällsviken. När man är i Norrfällsviken så handlar det mycket om golf då stugan ligger bredvid en golfbana. Rasmus har slagit upp många guldpengar.. han har sparat alla tior som han har fått det senaste halvåret. De lades noggrant ner i Pippi-plånboken innan han for och de har han sedan köpt hinkar fulla på ranchen där han står och slår. "Det ska börjas i tid" kan det komma någon och säga och le litegranna. Nu är det ju inte jag som tvingar dit honom direkt, utan han som tvingar mig att sitta och titta på slag efter slag efter slag. Vill inte jag så kanske pappa, Gösta eller farmor vill följa med.

Lilleputtlandet

Vi har haft fint väder så då blir det ju en heldel bad i havet, poolen eller en sjö i närheten.
 
När det var bad i poolen gick det tydligen rätt plaskigt till..


Och så en del utflykter. Jag, svärmor och grabbarna åkte färjan till Ulvön en dag. Vi åt mat, knallade runt litegranna och åt den femtielfte glassen för den här semestern.
  

Alltid så vackert runt Höga Kusten. Har man inte semestrat där så bör man göra det!

Nu är vi som sagt hemma igen och njuter av de sista dagarna. Idag mest hemma, men på eftermiddagen ett bad i Masenbadet. Måste nog varit årets varmaste temp i vattnet. Grabbarna njöt och var i som aldrig förr! Jag och Daniel ska på bröllop i helgen så vi har en sista liten semestertripp innan jobb och dagis börjar igen. Den trippen får dock grabbarna stanna hemma på! // Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0