En tur till Mora (11:e april)

Har varit rätt off några dagar nu, ska få lov att säga hejdå till mitt jobb som jag faktiskt tycker så mycket om. Ska ut i jobbsökar-träsket och leta. Leta efter något som jag inte riktigt vet vad det är... Förra veckan fick vi tråkiga nyheter på mitt jobb. Beslut om att flytta produktionen till Polen och Kina ifrån lilla Vika. Vad gör man som produktionsplanerare utan en produktion? 72 st har blivit varslade och jag tillhör ju inte de gamla inventarierna på mitt jobb direkt så det är att förbereda sig på något nytt. Segt. Tråkigt. Öken.

Som tur är har vi haft en trevlig helg och även måndag tillsammans med många av våra kompisar. Tur att vi har härliga kompisar när man inte kan åka hem till mamsen och sätta sig och sura någon timme eller två.

Igår gjorde vi en heldagstur till familjen Hermansson i Mora. Vi var ute mest hela tiden och det var ljuvligt varmt om än några regndroppar i luften. På vägen hem gjorde vi ett stopp i Rättvik och åt middag och åkte även upp till Vidablick och kollade in utsikten över Dalom.

Vidablick, Rättvik.

Idag efter jobbet, vilket var en rätt deprimerande arbetsdag, så fick vi och grabbarna sällis av Tindra och Noah i lekparken och humöret kommer liksom tillbaka när man får se sina barn ha skoj och ha trevligt sällskap. De lekte och hade kul, Olle åt ingen sand och är en stor pojke! Klarar klätterställningen och rutchkanan utan att man måste vara rädd att han ska ramla sjuttioelva gånger. Skönt!


En hyffsat stor sandlåda.. Orsasjön.

   
"Håll i dig Olivia, nu flyger du upp i luften!"
Hopp, se upp för krokodiler!
I Mora får man göra sandkakor mitt i rabatten... eller det som ska bli en rabatt!


Söta busar!
 En blå pojke och en rosa/röd flicka :o)
Nu ska jag vänta in min sambo som har varit på premiären av Brage. / Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0