Blött, segt, och skummigt (5:e april)

Äntligen friska grabbar, men trötta efter dagis har de varit igår och idag efter förra veckans febervecka. Olle tror mer att han ska svälta ihjäl av hunger, medan Rasmus är sovtrött och vill sitta i lugn och ro i soffan...

På söndagen fick Rasmus äntligen komma ut och träffa sina kompisar på Majas 3 års kalas som var utomhus. Utomhus i söndags innebar regn.. mycket regn. Men de hade kul i blötan vid Plättis.



Olle.. Han har då ett sjuhelsikeshumör lillkillen. Kan bli så arg så det kokar om honom. Ibland blir jag och Daniel fulla av skratt för det ser så roligt ut. Inte så snällt när lillens värld håller på att rasa samman i hans värld.. över en småsak (enligt hans föräldrar). Tror på det där att försöka förstå lill-världen. Tycker att jag själv har rätt mycket minnen av hur viktiga en del saker var när man var liten...givetvis inte när jag var 2 år, men så stor var man nog inte.  t.ex. att släcka sänglampan samtidigt som pappa släckte taklampan när man skulle sova. Gjordes inte det skulle det göras om... Kommer ju även ihåg vissa grejer som man var tvungen att göra enligt sina föräldrar. Typ ha mössan på sig även fast det enligt mig var hur varmt som helst.

Olle pratar mest om tallen som vi sågade ner. "titta" pekar på fönstret.. låter som en motorsåg och sen säger det pang när trädet faller. Verkar vara största händelsen i Olles liv "soo far".


Grabbarna badar bort bacillerna, Olle var lite fundersam över skummet till en början.


Våra badgrabbar!

Nu är vi redan halvvägs in i veckan och jag längtar på nått vis till helgen! Inga planer dock vilket känns lite segt... Både jag och karln är sugna på att hitta på något skoj. / Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0