Vatten i stöveln (23:e sep)

Vaknade i morse alldeles för tidigt och kände att det var en bedrövlig dag på gång trots en hemmadag. Tröttheten sved i kroppen, sova sova sa kroppen, men det ville inte lillen. Vi var lika sura båda två på morgonen, men trots en bedrövlig start så fick jag och kidsen en utmärkt dag tack vare mina kära kompisar som kom och gjorde min dag bra! På förmiddagen sprang jag och Jo en sväng med "cabbarna". Fick mig en varm skön dusch medan Johanna passade mina grabbar. Bara några minuter, men så uppskattande att kunna duscha. Sedan fick vi oss en kaffe tillsammans och kroppen och själen blev gladare!

På eftermiddagen kom Carina med dotter och vi begav oss till skogen för ett roligt äventyr. Uppe i våran skog har de byggt upp en klätterbana. Balansgång, krypa i tunnlar, gå på kedjor och det roligaste en linbana! Först åktes det med försiktighet med mammorna springandes bredvid. Sedan släpptes det på och Rasmus och Emma körde linbana som värsta "wildkids". Det blir helt klart fler lekstunder där i höst! Till slut fick vi gå hem... varför? Rasmus kom upp från bäcken och sa "mamma, jag har vatten i stöveln". Och det hade han verkligen! En rejäl plurrning i bäcken men det är sånt som hör till!

På eftermiddagen hände det hemskheter på vår gata. En biljakt i hög fart som slutade i diket ca 20 meter från vårt hus. Precis där vi brukar cykla fram och tillbaka till bommen vilket vi gör minst 1 gång varje dag. Usch, tänk om vi varit i vägen. Som tur var var vi inne och tittade på alla polisbilar och bärgningsbil i den varma tryggheten.

Imorgon kommer svärmor på besök!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0