Goa grannar (29:e sep)

Har fått ett jättestort trattisställe serverat på ett fat! Grannarna plockar massor av svamp och har länge talat om att de ska visa ett superbra trattkantarell-ställe för mig. Det är inte alla som delar med sig av sånt men idag var det dags! En kort promenad på ca 10 minuter och sen var det ett hav med svamp! Hoppas bara jag hittar dit igen.. mitt lokalsinne är ju inte det bästa... inte heller mitt hitta-rätt-i-skogen-sinne.

Idag har vi VAB:at, Olle spydde ner hela sängen i morse, men har efter det mått "skapligt". Smått med feber och ingen matlust på hela dagen. Måste säga att grabbarna har klarat sig länge från sjukdomar. Tänk vad bra vi har det som har två friskare barn än när vi hade 1 :o). Det är nog få förunnat...

Jag jobbade fm, stressade ihop min heltidstjänst som jag försöker sköta på 60% till nu ännu en halvdag kortare. Puha. Inget vidare utgångsläge till att göra stordåd på jobbet precis, men fick några viktiga puckar fixade iaf. Donken i farten hem för att lämna över stafettpinnen till Danken. Lillen har varit i gott mod, men levt på 3 flaskor välling under dagen... och 15 makaroner.

På eftermiddagen när Olle sov målade jag några plankor till det som en dag ska bli staket. Talade om för Rasmus att han minsann inte fick måla idag. Han lekte på själv ute tills han kom frågandes "mamma jag ska gå ner i källaren och fixa en grej". Han var borta ett bra tag och kom sedan ut i sina målarkläder! Jag och Rasmus har målat en stol i källaren på kvällarna. (bild kommer för den är sååå fin) Fick goo hjälp av vår duktiga storpojk! 5 plankor hann vi, nu är det bara 55 kvar... som ska målas 2 ggr.... dvs 110 st. Omotiverad..JA

  

/Godnatt... hoppas jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0