Bad! (15:e okt)

Bada! Så kul, men det har ju blivit betydligt mindre av det som tvåbarnsmorsa! Liksom lite skraj att ensam dra med sig två grabbar till badhuset och på helgerna blir det aldrig av och en massa annat som ska göras. Idag fick jag hänga på familjen Maxén, fler ögon som såg alla barn. Visade sig gå jättebra och bada med grabbarna! Rasmus "simmade" på för fullt och Olle tog det lite lugnt till en början.

Johanna hade kameran med sig och fångade mig och mina små Bingmans-grabbar i ett plask.

Rasmus cyklade till och från badet. Trött på slutet.. fick putta honom och trodde ett litet tag att han skulle somna på sadeln sista biten.. hihi.. vi stupade i soffan och sov en bra stund alla 3. Det behövs för mig iaf... var så trött. 

Och vad håller Olle på med??? Läppstift?
 
Första målarkonsterna börjar ta form... men varför ska ALLT in i munnen????


Fina Rasmus vill klättra i eken...


Samarbete mellan bröderna. "Olle stå still så lastar jag, vi ska till komposten och tömma sen"

Rasmus roar mer och mer sin lillebror, uppskattar att leka med honom... har roligt tillsammans.. Rasmus älskar när han lyckas få Olle skratta. Idag satt de under köksbordet och småpratade, Rasmus reser sig och slår i huvudet i bordet och Olle börjar tokskratta!!! Rasmus reser sig och slår i huvudet igen och Olle kiknar av skratt... och igen .. och igen... syskonglädje!

Nu saknar vi karln.. och kommer göra hela helgen. Inmorgon ska jag och mina små ut på nya äventyr!

//Bodil


Kommentarer
Postat av: Jo

Vilken fin höstbild på Rasmus! Kul att plaska med er igår! Hoppas ni sovit inatt!

2010-10-16 @ 11:19:23
Postat av: Carina

Vilka fina kort!!! Skrattade gott när jag såg "sminkningen" Olle fixat. Det ska börjas i tid. Det var kul att träffa er i torsdags, det får inte dröja lika länge tills nästa gång.

2010-10-16 @ 17:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0