Helg igen! (13:e okt)

Korta men intensiva arbetsveckor, men nu är det helg igen.

Olle har lärt sig det där att inte bli ledsen när någon går från huset. Imorse när jag skulle åka till jobbet så var Daniel på toan och Olle stod själv i hallen och vinkade hejdå. Jag sa "spring och vinka i fönstret" innan jag stängde dörren. Vid vardagsrumsfönstret står en liten pall som Olle brukar stå på och blicka ut över gatan. Stod och väntade ett tag vid bilen och så sticker det upp en liten vit kalufs och en liten liten hand som vinkar hejdå till sin mamma. Visste man inte att det var Olle skulle man kunna tro det var en vit, rund prydnadslampa i fönstret. Det är med värme och glädje över sina barn man sätter sig i en kall bil och åker iväg tidigt till jobbet....


Nu ska jag och grabbsen vara själva hemma i fyra lååånga dagar. Hållar tummarna för sömn på nätterna för alla i huset. Olle varvar hela nätter med riktigt dryga nätter så man vet aldrig vad man får när vi lägger oss. Att hitta på roligheter är rätta medicinen till att hålla tröttheten borta! Dags för välförtjänt vila nu //Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0