Sumobrudar (31:a okt)

Söndagkväll och dags för en ny vecka med jobb och dagis. Vi har haft rätt "tur" för Olle har varit sjuk i dagarna 3 men på rätt dagar så det slapps VAB:a. Nu är det nya tag igen och frisk för dagis. 

Igår var det äntligen dags för Jo att tappa hakan när det var dags för "fruhippa". Trevlig dag med grillning, sumobrottning, bad och bubbel och supergod mat! Sumon bedrevs hemma i vår trädgård så grannarna hade nog rätt rolig underhållning. Rasmus stod i köksfönstret och tittade på oss vuxna "mammor" och undrade vad vi höll på med.

Så här söt var Johanna igår, min vardagskompis.
Fick ett kvitto på min form efter sumobrottningen. Förlorade ALLA matcher plus träningsvärk idag. Inte så bra. Men ska man skylla på nått (vilket man alltid ska som svensk) så har jag någon långvarig hösthosta som gör att jag blir klen istället för att vara ute och motionera.

Förutom Olle sjukdom så mår grabbsen bra. Olle babblar mer och mer. Förståelse och ord kommer mer och mer och det är ju för härligt att börja komunicera på en högre nivå. Rasmus pysslar på, inser vad stor han håller på att bli. Fixar och grejar med det mesta helt själv. Idag var han uttråkad på eftermiddagen och sa "jag ska gå över till granntjejen och leka". De brukar alltid leka hemma hos oss, men idag knallade han över och frågade om han fick leka. Tråkigt nog ska denna kära granne flytta i vinter och vi kommer att sakna henne!
  
Pottträning där det görs både det ena och det andra ibland.

Läggdags! //Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0