Början på vintern (12:e nov)

Vilken bra pappa vi har i huset...

Jag har varit borta i dagarna 3 på mässa med jobbet. Daniel har skött ruljangsen här hemma... precis som vanligt med andra ord. Morgonbestyren, packa ihop grabbsen på cykel/vagn/ståbräda, lämna, sedan hämta hem de trötta igen. Ja, han fixar 98% av allt som har med dagis att göra. Efter jul ska vi nog dela upp det för JAG saknar faktiskt dagis! Komma dit och se hur sina barn har det, prata med de söta fröknarna litegranna, få känslan av att vara inne på dagis och känna av stämningen, titta på allt fint pyssel som sitter på väggarna, träffa Rasmus kompisar som han pratar om där hemma som bara är ett namn för mig osv. 

I onsdags fick jag äran att lämna på dagis precis innan jag åkte iväg på mässan. Härligt hur de båda två skuttar in glada. Olle är visst välkomstkommitén under alla lämningar av barn. "Hej" med glad stämma till vuxna som barn. När han själv blir lämnad struttar han in så fort de små benen klarar av. Hejdå säger jag till mig själv i hallen, Olle är redan 2 rum bort, försöker få kontakt, men helt omöjligt... jaha då går jag... stackars mig, ingen kram av sin minsting.

Rasmus är mer "stolt" över att få visa sin mamma dagis, precis som jag aldrig har varit där. "mamma, jag kan visa dig hur du ska göra när du lämnar mig" "jag fixar det här". Inte hjälpa till, bara stå och titta när han klär av sig, men av storkillen får man kramen iaf! Kom ju snö i veckan... på onsdagsmorgonen när den låg vit och fin ville han gå ut direkt. Lyckades hålla honom inne till 7.10 då han helt själv gick ut och lekte i snön tills det var dags att gå till dagis 7.45. Ser fram emot många härliga vinterdagar med grabbsen. Hoppas bara Olle tycker om vintern lika mycket som storebrorsan.

Härligt att vara hemma igen, men gudars vad skönt det är att få en break från vardagen ibland! Sov gudomligt underbart hela nätterna! Nu har vi en helg tillsammans och vi får se vad den har att erbjuda. //Bodil

Kommentarer
Postat av: Jo

Olle sparar nog alla kramar till mig och Ebba när vi kommer! Förresten måste ni sovit bra inatt för jag tyckte det såg mörkt ut när jag passerade er på en morgonjogg vid 7.20... Tack för igår!

2010-11-14 @ 21:13:51
Postat av: Boddan svarar

det var nog en önskedröm från vår sida. Skulle tippa på att vi varit vakna minst 1h...kanske 2h.. :o)

2010-11-15 @ 19:09:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0