Sovmorgon (4:e nov)

Torsdag och ledig dag med grabbarna. Det där med att flytta klockan på hösten förstår jag mig inte på... alla vi som har morgonpigga barn är det en plåga för!! Olle ställde om sig rätt snabbt, men den här veckan har vi vaknat av rasmus 4.45 VARJE morgon. Kommer intassande och frågar om vi ska gå upp... skulle inte tro det... en minut senare är det samma fråga, nästa minut frågar han "mamma sover du", osv. Idag äntligen lyckades storgrabben somna om och vi sov alla gott till kl 7!! Bra start på en ledig dag!

Vi gjorde några butiksbesök på fm och köpte en bokhylla till Olles rum för att minuten senare komma på att jag inte får in den i bilen... har ju 2 kids i baksätet. Karln fick åka och hämta när han kom hem så nu ännu en möbel i Olles rum.

På eftermiddagen lekte vi med grannbarnen några hus bort. Härligt, soligt väder, men hu vad kallt!!! Vi var i lekparken och det är ett tag sedan jag var där med grabbarna, typ 3-4 veckor sedan. Olle har verkligen gjort framsteg att ha kontroll på den lilla kroppen. Klättrade upp för klätterställningen/rutchkanan, åkte ner, klättrade upp igen åså runt runt många varv, skrattar och har skoj, leker tittut med alla som vill. Stora lillpojken! Var riktigt frussen när vi kom in. Jag och Rasmus drack varm Oboy och sedan satte vi oss under filten alla 3 en stund. Äntligen har Rasmus börjat dricka mjölk och även Oboy. Tror att det är dagis som har lärt honom nu i höst. Känns bra för det är ju faktiskt nyttigt!

Igår var vi hemma och VAB:ade halva dagen var. Falskt alarm för någon sjuk Olle hade vi då inte! På tisdagskvällen hade han 38,6 i feber för att sedan vakna feberfri och precis lika pigg som vanligt. Måste varit någon tand som spökade. Det ploppar upp någon varje vecka just nu känns det som.


Olle har fått ett tält i sitt rum som det leks rätt flitigt i. Rasmus med en otroligt stor krigsskada på kinden... Varför är plåster så kul?? Ja, det blödde litegranna å då får man plåster. Är bara det att de ska ramla av av sig självt på Rasmus. Dessa IKEA plåster är det otroligt bra häfta på måste jag säga... Jag ska köpa sämre plåster nästa gång :o) 

//Bodil


Kommentarer
Postat av: Mormor

Härligt att läsa om de härliga ungarna ni har! Och tänk! det är ju våra barnbarn.

2010-11-04 @ 22:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0