Tristessens vecka (25:e nov)

Brukar vara positiv men nu måste jag bara säga vilken seg vecka det har varit! Tyvärr är den inte slut ännu, en dag i morgon också som jag helst skulle vilja spendera ensam på en öde ö någonstans. Helt alone! Inte är det lätt att få ihop vardagen alltid med en liten familj som det ska tas hand om... och ett jobb... och ett hus... och en jul som närmar sig... osv. Daniel har hängt i Stockholm hela veckan på kurs, just den här veckan ser jag och Olle till att bli sjuka, även Rasmus rosslar och hostar. VAB och vääääldigt lite jobb har det blivit, dåligt samvete för kollegor som får slita extra och saker som inte blir gjorda, tristess att vara hemma, trött, sjuk, mörkt och trist. Tjohoo vad positiv jag är!

Tur att det är roligare tider som närmar sig med advent till helgen och framförallt min Daniel tillbaka i huset. Idag efter dagis blev vi bjudna på middag hos Jo med familj. Så skönt att få komma hem på middag hos någon. Kan tänka mig att det är så det känns att få komma hem till sina föräldrar på middag någongång på vardagen/helgen.. bara ett sånt där kort besök i vardagens stress, men ändå så värdefullt.. 

Kamerasladden har slutat fungera så korten sitter fast i kameran. Kortet nedan är från nyårsafton 2010. De är sig lik grabbarna även fast de snart är 1 år äldre!


// Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0