Härligt med helg! (30:e maj)

Vår trädgård har fått ett lyft i helgen med hjälp av trädgsårdsmästar-morfar! Eller rättare sagt vårt trädgårsland. Även detta år hade det inte blivit något land om inte vi hade fått hjälp med det. Nu har vi Mats Knuts finaste land vill jag lova. Återstår att se om vi lyckas hålla det i trimm... Potatis, ärtor, morötter, gul lök, röd lök, sallad, ruckola, rädisor och dill är meningen att det ska komma upp. En heldel blomfrön har satts också! Det märks att Rasmus har bättre "sätt precision" detta år. Förra året kom det upp gula lökar överallt, potatisar i löklandet och så vidare. I år är det nog bara morötterna som jag undrar vart de kommer upp.
  
Mina fina grabbar och trädgårdsjobb!

Karln i huset har roat sig hela helgen i Stockholm på Elitloppet. Bara hoppas att han kommer hem med några hundratusen mer på fickan... Det där med mors dag får vi fira ett annat år. Morfar försökte förklara för Rasmus i morse att det var mors dag. Jag frågade Rasmus om vi skulle åka och köpa en present till mig. Ja, godisbilar skulle jag nog bli glad för! Stämmer!  Efter middagen så kom vi fram till att vi inte skulle hinna (läs: mamma orkade inte dra iväg till affären) köpa några godisbilar idag. "men mamma, om du lägger dig och sover i din säng så kan jag sjunga ja må hon leva för dig". Vilken bra idé. Jag kröp ner i sängen och Rasmus kom in och sjöng för mig med Olle i hasorna. Det kan man kalla firande!!

Vill även skicka ett cyber-GRATTIS till min kära mamma som troget läser bloggen:o) Tråkigt att det är för långt för att cykla över på en fika så här på morsdag. // Bodil


Kommentarer
Postat av: Mormor

Tack för Grattiset! Det kan du tro att jag läser bloggen och kollar på alla fina bilder du tar på barnen.

2010-05-31 @ 03:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0