Slagna hjältar (1:a maj)

Besökarnas dag har det varit idag. Har haft både frukost & lunch, fika och middagsgäster idag och det roliga är att det har varit olika kompisar/släktingar till varje måltid. Familjen Viklund har sovit över hos oss och firat valborg. Vi tittade på brasan här i kvarteret som vi och grannarna har sparat till. Idag har vi blandannat haft tremänningarna på besök och då busades det på madrasserna och spelades innebandy.
    
Grabbarna busar med tremänningarna. Rasmus helt svettig efter en tuff innebandymatch.
Rasmus och Edvin ser till att brasan fylls på med pinnar
Olle och Ivar kör kvällsbrottning på madrassen.


Min sista föräldraledighetsvecka blev inte riktigt så kul som jag hade tänkt mig då vi har haft två trötta grabbar i huset. Rasmus har lidit rejält av pollen denna vecka så han har varit en enda trött, stillasittandes, ej matglad pojke. Olle har sakta piggat på sig, men inte riktigt frisknat till ännu. Ja, det är ju så roligt att vara föräldraledig när man har friska och pigga barn. Är det sjukdomar och trötthet så byts ju detta "nöje" ut till en mer tålamodig och tristhetsuppgift. Men det är ju så med barn att det går upp och ner... och man får ju inte välja själv.

Olle har lärt sig många mindre charmiga grejer den här veckan som jag undrar hur Daniel ska tackla nästa vecka med sitt pendantiska ätande och gillar-inte-kladd-vid-matbordet-sätt. Olle har lärt sig att låta som en bil med mat i munnen, spotta ut maten på golvet, kasta ner allt på golvet från matstolen och kasta ner saker i källartrappen. Charmigt :o)


All for now, nu ska de 2 sista trötta hjältarna somna framför en film. / Bodil


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas du får en bra första vecka på jobbet, jag kommer ut & hälsar på nån dag här framöver...... Kram S.

2010-05-03 @ 10:03:09
Postat av: Hedvig

Olle!

Du ser ut att vara i storform igen. Hoppas att vi ses snart! Jag sitter inte fastklistrad på golvet längre!!

2010-05-05 @ 09:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0