Nått tok med TV:n.. (28:e mars)

...Åh vad skönt vi har haft det! Har inte saknat den ett dugg. Tänk vad den styr ens liv egentligen... Lyssnar på musik och grejar runt i köket istället. Jag och Rasmus har bakat kolakakor. Utan ägg och Rasmus älskar dem! Har också bakat mina favvokakor, kletiga och onyttiga. Dankens favvosar är nog schokladbollar skulle jag tro. Barnsligt, men så tycker den äldsta i huset!

Vi har haft en väldigt skön söndag tillsammans. När man har varit ute och farit på helgerna är det alltid skönt så här att vara hemma en hel helg tycker jag! 3/4 av familjen har sovit middag idag och det gör ju gott. Jag var en av dem och det gjorde susen!! Genast kommer energi och lust till att göra saker. Rasmus har spelat en hel del innebandy idag. Tror inte att farmor (som kommer på besök snart) kommer hänga med längre:o), skotten kommer fort! Hur kunde han bli så bollfanatisk vår storpojk?? Idag frågade han när vi skulle börja spela tennis... Här om veckan tog han fram en liten kastrull och använde det som tennisracket, bollarna for runt i huset. Klonk klonk.. Olle knallar med gå vagnen och har kul. Han äter med god aptit även fast han stressar ihjäl oss ibland för han har ju NOLL tålamod när det börjar närma sig matdags.
     
Olle sliter på snygga dojjor som han fick när han föddes
Rasmus spelar, spelar och spelar
Olle går och går med vagnen

Allt för nu denna vardagliga söndag hos familjen Carlsson/Bingman

Kommentarer
Postat av: Mormor och Morfar

Nu har vi skrattat gott åt Rasmus kommentarer. Vi uppskattar mycket din fina blogg Bodil!

2010-03-29 @ 18:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0