Kalas, lördagsgodis och loppis (27:e mars)

Morgonpigga barn har vi just nu i form av 2 st. För någon dag sedan när jag försökte "tvinga" Rasmus att somna om på morgonen fick jag höra dessa rader... ordagrant.... "mamma, jag orkar inte sova mer. Jag blir så trött när jag ligger ner". Betyder det att så fort man vaknar oavsett om man är pigg eller ej så ska man gå upp???

Idag har vi haft en skön lördag. Jag och Johanna passade på att dra iväg på barnloppis på förmiddagen utan barn. Bidde en del fynd. Bland annat 3 par skor till Olle för 90 kr, två fotbollsdräkter ala Brasilien för 30 kr, en matstol för 35 kr och lite smått och gott. Var ju rätt nöjd med skorna till Olle, men Johanna (som är svårslagen på loppis) lyckades köpa 4 par skor för 60 kr...

Rasmus har haft en riktig lekdag! Hela förmiddagen lekte han med granntjejen och hela eftermiddagen lekte vi hemma hos Maja på 2 års kalas. tog bara några minuter när vi kom hem innan han sov i soffan lyssnandes på en skiva.


Imorse satt jag vid köksbordet och det var otroligt tyst i huset för att han två barn vakna. Ser plötsligt Rasmus smyga in på sitt rum och stänga dörren.. Så brukar han aldrig göra så jag förstod att det var något "bus" på gång. Gick in i rummet där Rasmus hade gömt sig och frågade vad han hade gjort för bus. Först ville han inte komma fram, men efter ett tag så öppnade han munnen... och då hade han munnen full av DAIM. Vi har ju inte börjat med det där med godis ännu då han inte har frågat om det just. Han förstod att han gjorde något utan att fråga. Efter middagen idag ville han ha mer godis så han fick ännu en DAIM. Gott gott tyckte Rasmus och hans kommentar var att "tänderna sitter fast i varandra".

Nu är det earth hour så det är bäst att släcka ner illa kvickt!!! //Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0