Grabbar på äventyr (22:a mars)

Nu har vi varit på "semester" i några dagar. I torsdags morse hoppade jag och grabbarna på tåget söderut. Rasmus hoppade av hos mormor och morfar i Örebro, jag och Olle åkte vidare till Göteborg för att hälsa på min kompis Stina och lilla Hedvig. Vi lekte, åt en riktigt go lunch på Stinas lunchställe, promenerade och hade det bara slappt och gott. På fredagskvällen kom Rasmus och Daniel ner och vi åkte vidare till en av Daniels kompisar där vi tillbringade hela helgen.
 

Tågresan gick ju tusen gånger bättre än bilresan. En tågtoalett visade sig vara mycket roligt att göra både det ena och det andra på. Först kissades det, efter en stund skulle det göras det andra. När vi var påväg till toaletten förklarade Rasmus klart och tydligt för två av medresenärerna som satt några säten bort "Hej, jag ska gå och bajsa nu". Härligt med ärlighet!!

Olle fick en förkylning och visade inte upp sin bästa sida. Rasmus var på strålande humör hela helgen. På lördagen blev det IKEA och Chilli. Chilli är en inredningsbutik som har fina och inte alltför dyra grejer, helt i min smak. Rasmus var så himla duktig på IKEA, gick och var glad hela tiden. Och då var vi nog där i nästan 3 timmar. 

Efter IKEA handlade vi mat, då kom tröttheten smygandes....

Jaha,,, annars då..?? Ny vecka, inga planer. Idag har vi njutit av solen på förmiddagen, tvättat i massor, handlat. Alltså bara en massa vardagliga "att göra" grejer. Inte allt för roligt om ni frågar mig. Tog mig en promenad i härligt väder, slutade med en ännu en tupplur för Rasmus, denna gång inte i en kundvagn utan skönare bredvid brorsan.
    
Olles näsa ser lite snorig ut,,, men en mamma som man är tycker man att det är en fin bild ändå:o)

Nu ska vi ner och städa i källaren, inte alltför lockande så här på kvällskvisten. // Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0