En fullproppad torsdag (4:e mars)

Nu mår lillgrabben bättre efter en tids risighet i magen. Ett underbart lekhumör, utforskar och äter på det mesta som kommer i hans väg. På förmiddagen var vi och lekte med en bunt mammor och barn hemma hos Maja. Sedan drog vi hem och vi båda hann med en middagslur innan vi hämtade Rasmus på dagis.

Verkar vara värsta sjukstugan på dagis just nu. Idag när jag hämtade Rasmus så hade de varit tre barn där idag, varav ett barn hade de skickat hem efter halva dagen. Var bara Rasmus och bästa dagiskompisen Ida där då! 4 barn hade sportlov och 8 barn var sjuka!!! Fick knappt hem honom idag för han hade två fröknar helt för sig självt. De hade tagit fram spel och haft trevligt. De hade haft roliga samtal och fröken påpekade att han är ju en funderare som kommer med en del kluriga frågor och berättelser. Undrar vem han har fått det av?!?! Bara hoppas att han inte har ärvt HELA drömmaren efter far sin... Nästan varje dag på dagis berättar han vem som ska lägga honom på kvällen... Vi lägger honom varannan dag och det där funderar han på rätt mycket verkar det som. "idag ska mamma lägga mig, för igår la pappa mig".

På eftermiddagen hann vi med några minuters skridskoåkning på vår fina rink i kvarteret. Jag ska stå och titta och det är strängt förbjudet att hjälpa till. Han lär sig ju iaf då han envist ska åka själv hela tiden. Hittade en solig plats där det var lä, fick några minuters vårkänsla. Sedan har vi jobbat vidare på våra snögrottor! Vi är inte riktigt klara med den stora. Här kommer en bild på den lilla grottan.


Dagen fortsatte med tacosmiddag tillsammans med kompisar till Daniel. Fullt ös! Nu ska vi nog titta på en film för inte orkar jag något annat efter en sådan här hektisk mammaledighetsdag :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0