Bye bye mums mums (3:e mars)

Nu är det slutammat för denna gången. Med viss lättnad, med viss sorg. Lättnad över att få äta allt!! Har ju hållit mig ifrån allt som innehållit mjölk i 5 månader plus att jag "höll igen" även de första 3 månaderna för jag hade som på känn att det skulle bli så här. Stundvis tufft och segt. Har saknat smarriga såser på cremefraishe och grädde, choklad, kexchoklad, fikabröd, en riktigt gräddig potatisgratäng, julgodis, oboy på riktig mjölk, semlor, ost i massor!!!! Listan kan göras lång. Allt smakar gott nu, kommer med säkerhet gå upp i vikt. Danken kommer också gå upp i vikt... haha... för det är jag som sköter handlingen. Har ju varit rätt ego när jag handlat nu när jag har ätit mjölkfritt... saker som jag vanligtvis skulle ha köpt med mjölk i har jag struntat att köpa bara för att jag inte ska bli läskad av Daniel. Ibland har Daniel blivit sur för att jag till exempel inte köpt någon ost eller annat gott pålägg. Min favorit just nu är smörgås med mjukost och ostskiva på det. Så fettigt gott i munnen!

Jag har ju även lärt mig att tycka om vissa saker, och att hitta komplement. Mums mums från Villys!! Helt klart nått jag kan rekommendera. De goaste på marknaden skulle jag säga... och jag har provat en hel del kan jag lova. Havremjölk är inte alls så illa. Går utmärkt att använda till det mesta. Först söt och sliskig, men även den tycker jag nu faktiskt om! Kommer nog att delvis fortsätta ha den till frukostgröten så jag kan dela kartong med Olle.

Som tur är, är det ju barn som blir allergiska mot mjölkprotein. Barn klagar inte-det är bara vi vuxna som gör det! Tänk på det. Trevlig onsdag på er alla. // Bodil
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0