Ös på grabbarna (18:e juni)

Nu är de tre Bingmans hemma igen efter visiten hos farfar. Underbart skönt, men gudars vad skönt det var att vara själv hemma några dagar. Huset fullt=fullt ös igen! Ny favvolek är nu att Olle ska sitta på bilen och bli skjutsad. Det gäller att hålla i sig för det går undan vill jag lova. Det börjas vid toadörren och sen hela vägen in till fönstret i vardagsrummet. Kolla in hur håret flyger på Olle :o)

  

Idag skulle vi ha roligt hela familjen så jag skyndade mig hem från jobbet för att åka och bada på badhuset. Jag klagade ju på det där med kvalitétid med barnen nu när jag jobbar så nu skulle vi ta vara på eftermiddagen så här på fredagen. Trodde vi ja! Sommartid på badet så de stängde redan kl 17.00 och vi kom dit 16.30. Det var bara att pysa hem igen och storgrabben blev rätt besviken. Rätt dåliga öppettider av Maserhallen tycker jag. Vi kompenserade detta med ett rejält bad i badkaret istället.



En morgon hemma hos farfar så hittades Olle och Rasmus ensamma ute på balkongen. Där hade de hittat en liter jordgubbar som Olle festade loss på. Jordgubbsspår fanns det i hela ansiktet, kläder, bord, soffa och golv. Olle hade bekvämt satt sig tillrätta i soffan och smaskade på. Rasmus satt och kollade på, han åt inget minsann.

1 års koll har far och son varit iväg på i veckan. 75 cm lång och 9700gram tung. När Rasmus var 1 år vägde han 9600 gram och var hela 79,5 cm lång. // Bodil

// Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0