Spika skruv (20:e juni)

Rasmus har ju alltid varit intresserad av att pillra. Skruva på saker, sätta i saker i små hål, snickra osv. Jag kommer ihåg en gång när jag och Rasmus skruvade ihop IKEA-hyllan som Rasmus har i sitt rum, han var ungefär 10-12 månader. Han var koncentrerad och förstod precis vad han skulle göra. Tyckte det var kul att sätta i träpluggarna och skruvarna i hålen. Nu när vi har två barn så jämför man ju Olle.... det är ju en VÄLDIG skillnad på dem. Skulle ju aldrig få Olle att engagera sig till att sitta still en längre tid till att pyssla så koncentrerat som Rasmus kunde när han var liten... och fortfarande gör ska tilläggas!

Jag klagade på Daniel här om veckan att det hade försvunnit så många plastmuggar nu när han är föräldraledig. (ja, det försvinner och glöms en del så Danken blev med en gång fösta misstänkt till det) Denna gång var han dock oskyldig märkte jag när jag hittade 3 muggar intryckta i stuprännan, de passade precis! Kan tänka mig att Rasmus var nöjd med det jobbet!

Idag på kvällen så sågade jag några rader golv, Rasmus satt bredvid och spikade skruv i en golvplanka. Koncentrerad till tusen. Lyckades spika ner några skruvar och var mycket nöjd.

Det där med att skruva av locket på kryddburkar har ju Rasmus alltid tyckt varit roligt. Så fort kryddskåpeet var utdraget så var ju Rasmus framme och pillrade av locket när han var liten. då var han ju inte heller så gammal, typ under året som jag minns. Än idag tycker han ju det är skoj. Det stod hemmagjorda köttbullar på menyn idag. Jag och Rasmus stod och gjorde den där smeten med ströbröd, kryddor och mjölk. Sen blev man avbruten i ett blöjbyta på Olle, men Rasmus stod kvar och rörde i smeten. Inte så konstigt med det.... det var bara det att när jag kom tillbaka så luktade det vääääldigt mycket kanel. rätt brunt i bunken... jag frågade om det var fler kryddburkar i blandade och fick till svar att det var det! en hel del örtsalt också. Blev korv till lunch istället, för vad de köttbullarna skulle ha smakat vill jag inte veta...

Annars har helgen varit rätt kass. Olle jättefebrig hela helgen (40,5 igår och runt 39,3 idag) och Rasmus också febrig under lördagen tillsammans med huvudvärk och en spya i soffan under själva prinsess-vigseln!!! Taskig tajming! Daniel toppade till helgen med ryggskott/sträckning idag. Det var även tänkt att vi skulle ha 1 års kalas idag, men det blev ju såklart inget med det heller. Ingen top-3 helg direkt. På lördagen lyckades iallafall jag lämna sjuklingarna och drog på Dellner-fest i Vika. // Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0