Går bra, går duktigt, går segt. (9:e juni)

Det rullar på hos familjen Carlsson/Bingman. Dagarna går bra, Olle går duktigt och renoveringen går segt även fast vi jobbar på! 

Olle mår härligt, en envis rackare som oftast är glad. Olle går utmärkt prima bra nu efter att ha stapplat på rätt länge. Nu i veckan har han lärt sig att resa sig upp från golvet och knalla iväg. Det börjar även komma ord ur munnen på honom. Mamma, pappa, klocka, där, titta, kaka som hönan osv. Olle har haft ägg på menyn under 4-5 tillfällen de sista två veckorna. Det har gått utmärkt bra ur allergisk synvinkel, även fast det kanske inte var någon favvo-rätt. Det är nog mer Carlsson-blod i Olle :o)
      
Arg?? Njaää, bara lite frustrerad!
Vår blåögda blondin visar upp två framtänder och ett hack i ögonbrynet som kom till efter en krasch mot en tröskel tidigare i veckan.

Jag hinner knappt med i mina barns utveckling nu när man spenderar ca 45-50h i veckan på jobbet. Usch vad hemskt det låter...brrr, men det är ju så det är när man pendlar och jobbar heltid. Ska man jämföra så träffar jag grabbarna ungefär 3 timmar varje eftermiddag/kväll innan de slocknar. Det blir 15 timmar i veckan om man räknar må-fr. Lägg till 1h på morgonen om vi har otur och de vaknar tidigt:o) Uppskattar inte att umgås den timmen på dygnet så den timmen slipper jag gärna att träffa dem. Läs: sover hellre! Ja, inte är jag hemma alla av dessa 15 timmar i veckan heller. Kanske ska det handlas, tränas, fixas nått annat, även fast vi oftast fixar sånt sent på kvällen när de sover. Ingen vidare kvalitétid heller då cirka 5 av dessa 15 timmar är kidsen vääääldigt trötta. Alltså är det cirka 10 pigga timmar må-fr som jag träffar mina grabbar på... av dessa lagas det middag och äts cirka 1h/dag. dår är det bara 5 timmar kvar av underbar tid att hitta på något skoj på må-fr..... Puh vilken negativ och rörig läsning det blev. Säkert ingen som hänger med i mitt resonemang. Vill bara sammanfatta att jag saknar att leka och prata med mina grabbar på dagtid när de fortfarande är pigga!!!


Rasmus får prova på hur det är att klättra i träd.

Renoveringen går framåt. Det har målats på kvällarna. Tak och väggar är nästan klart, bara en liten bit kvar upp i trappen som jag kanske kanske ska orka ge mig på i kväll. Däremot fattas det golv för oss... bara att köpa mer, trodde vi ja!! Slutlevererat på den sorten, tillverkas inte längre.. jaha. Även fast vi köpte det för ca 3 veckor sedan, surt som stryk. Finns några kvadratmeter kvar i Västerås så kanske att det blir en bilresa dit imorgon för Danken. Eller så får vi riva upp och köpa nått annat. Det känns ju lagom kul.... /Bodil



Kommentarer
Postat av: Stina

Förstår din "sakna kidsen-frustration". Längtar inte tills jag själv är där... vi får se till att aldrig jobba mer än 75% och strunta i att köpa onödigt skit (fast som vi båda vet är jag ju rätt snål, så det blir nog inga problem...)

RAM KRAM KRAM till er

2010-06-11 @ 19:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0