Varmt och skönt! (4:e juli)

Sicken värme, måste vara typ nått värmerekord om ni frågar mig. Men härligt, särskilt på en lördag då en annan jobbar fortfarande.... i en svettigt varm verkstad.. där inte kortbyxor/kjol är tillåtna.... och stålhätteskor på fötterna... ja, det blir svettigt!!!! En vecka kvar, sedan semester!

Idag har vi gjort dittan och dattan, precis som det blir på en helg. Vi har fixat till hemma litegranna. Ja, vi ligger nog några veckor back med att vika tvätt etc. Vi har gjort en utflykt in till stan till barnens peace & love. Borlänge är invaderat denna vecka av tusentals festivaldiggare. Fullt med folk överallt!!! Turen till barnens festival var lite för svettigt för min smak. När vi kom hem blev det till att leka och svalka sig i lilla poolen istället. Jag och Rasmus var även några hus bort och badade hos grannar.

i skrivandets stund sitter vi på altanen och tittar på fotbolls-vm och har just avslutat en lättare middag. Rasmus ville inte sova idag vilket jag kan förstå med dessa varma rum. Han fick somna in på altansoffan idag där han nu ligger och snarkar sött. Jag har bäddat i gästrummet i källaren så det blir nog till att sova där inatt, frågan är bara hur många....
        
En glad Olle, en Olle som vattnar med lilla vattkannan, en Rasmus som sover på altanen och en Olle som sover i sitt varma rum.

Trevlig helg!! Nu ska vi slagga till tonerna av någon artist som vi hör långt där borta...

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hej !

Hälsa grabbarna att farmor längtar efter att få träffa dem.

2010-07-05 @ 10:42:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0