Leksands sommarland (23:e juli)

Igår gjorde vi en utmärkt semestertur till Leksands sommarland tillsammans med familjen Svensson från Alnön. Vädret var grått och regnigt så det blev ett shoppingstopp i Insjön innan vi fortsatte. Efter lunchen sprack det upp och blev återigen en fin sommardag! En helkul dag som innehöll karuseller, bad, klättring, glass m.m. Rasmus körde bil och små nyckelpigebåtar helt själv och tyckte nog det var roligast. Han vågade sig även på karuseller denna gång. 
    
Olle tittar på bollhavet. Rasmus har tungan rätt i mun när det ska köras bil och båt.

Idag har vi vinkat hejdå till familjen Svensson. Innan dess så blev det en hel del gjort i huset och trädgården. Maria rensade stora delar av landet, sånt där som jag inte har varit motiverad till att göra... super att det blev gjort! Olle såg till att äta upp äppelkart (bra eller ej, men bort kom de:o)), Arvid krattade rent runt komposten och sedan krattade storjobbarna Arvid och Rasmus rent hela grillplatsen från barr och kottar! Magnus fick agera elektriker i källaren och en lampa kom upp i gillestugan. Tro nu inte att det var jag som stog med pekpinnen till våra gäster utan allt bara hände och blev liksom gjort av bara farten. Vill bara påpeka att man får besöka oss utan att man måste utföra en massa jobb..! 
   
Arvid och Rasmus i full fart med att jobba.
Arvid har Rasmus och Svea i släptåg.
Lunchen intogs i vår lilla "skog" vid grillplatsen.

Jag har precis tagit mig en löptur och de 3 Bingmans har försvunnit vilket gav en tysthet i huset som jag just nu njuter av :o). Olle ser till att vi inte varvar ner för mycket på semestern, fullt ös, helst hela tiden med en tokig 1-åring i huset! Så härligt drygt! /// Kram Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0