Hej kompis! (14:e juli)

Igår fick jag en ny kompis! Jag vet inte vad han heter och jag vet inte hur han ser ut... men jag är säker på att vi kommer bli kompisar. Ett litet nytt liv har kommit till världen och det är mitt brorsbarn! Grattis hela familjen brorsa!

Vi njuter av semester, bråda dagar med mycket besök som kommer och går, precis som det ska vara på semestern. Det är ju då man hinner att träffa långväga kompisar. en kompis till Daniel, Daniels brorsa med sambo har varit här några dagar. Jag och Moa gick på pedikyr och Rasmus tyckte jag hade fina naglar när jag kom hem. Han ville också måla naglarna, såklart han fick! Det där med flicka/pojk grejer är jag inte så noga med. Det är klart att det ska målas naglar!

 
Stämmer att jag har de största fötterna, (jag är född sån) Som tur är ärvde jag inte min mammas fötter för hon har 41:or. Har ju bara 39:or. Bleka är de också men jag har ju faktiskt bara haft semester i 3 dagar ännu!

Tre kalas har vi hunnit med de sista 10 dagarna. Mycket gott, prat, godispåsar och snygga tjejer och killar! En heldel bad i värmen också. Idag har vi varit till Lugnet och badat med 5 st tremänningar till grabbarna. Helkul! Jag och Rasmus åkte rutchkana som tokar. Olle fick hålla sig så lugn som det gick för han fick feber mitt på dagen. Kanske värmen, kanske tänder? Inga andra symtom dock.
     

Rasmus tittar nyfiket i godispåsen och inser att han föredrar russin framför godis.
Vilken bollsport som gäller just nu-golf. Med riktiga klubbor och bollar. Se upp!
Tur med parasoll när man badar. Regnskur på badplatsen, men det var ju riktigt mysigt.



Sovgott! //Bodil

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hoppsan! Kom mina stora fötter med på din blogg. Glöm inte att din Morfar Bodil hade 45-46 i skonr. så jag har inte rekordet.

2010-07-15 @ 08:31:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0