Fix och fika (26:e juli)

Nu har hela familjen spenderat några dagar för oss själva här hemma i Paradiset. Idag drog jag och grabbarna till Maja och lekte på förmiddagen. Lunch blev vi bjudna på så vi gick mätta och belåtna några hundra meter bort till dagiskompisen Ida där vi blev bjudna på fika. Kom inte hem förrän efter kl 3 då en trött mamma fick sova middag. Tänk att det ska vara så tröttsamt att ha semester...

På förmiddagen var Daniel hemma och fixade litegranna i gillestugan. Lampor kom upp, det snyggades till under trappen. Frågan är bara vad vi ska göra under trappen?? Sätta tillbaka garderob? Lådor av något slag? Eller bara öppet?? Bortsett från trappregionen så är vi KLARA! Golvlisterna åkte upp igårkväll. Nu är det bara en sak som fattas... och det är möbler!!! en ny soffa ska inhandlas till vardagsrummet åså ska vi ta ned nuvarande soffan till gillestugan. Jag ska se till och knäppa någon bild på rummet.

Idag har jag haft dagisångest. Tänk att vår lillpojk ska börja på dagis om prick 3 veckor. Nu ska ju grabbarna gå väldigt lite den första terminen iochmed att jag ska jobba 60% och Daniel ska även han jobba deltid...men ändå... han kan ju knappt äta själv... och är trött redan vid halv 10 på dagarna... just nu iallafall. Tror ändå att det kommer gå bra, men nu är livet som heltidsföräldraledig slut på Mats knuts Väg, slut på det kapitlet.

Rasmus provar kvarglömda solglasögon....

//Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0