Skifte i gästrummet (6:e jan)

Vad bra att vi har ett gästrum för nu utnyttjas det mycket och ofta! Idag på eftermiddagen har vi vinkat hejdå till familjen Carlsson/Femermo som har varit och besökt oss ett dygn. Trevligt att få Örebrobesök av min goa kompis med familj. (Som vi ska försöka övertala att flytta till Borlänge :o)) Med -25 vill man inte direkt leka ute så vi pallrade oss iväg till kupolen där vi shoppade och fikade.

En go Felicia, 9 1/2 månad

Nästa gäst har redan stationerat sig i källaren. Farfar har kommit på besök för att hjälpa oss att snickra i källaren. Tacksamt så det blir klart någongång.

Det har blivit mycket innelek de sista dagarna då det har varit lite väl kallt. Igår skulle jag och Rasmus cykla till Hemköp. Jag klädde på Rasmus och släppte ut honom själv som jag alltid brukar, men under tiden jag klär på mig hör vi ett illvrål utifrån. Jag och Daniel rusar ut och möts av en syn där Rasmus sitter som klistrad vid trappräcket. Vi är nog många som har ramlat i den fällan som barn. Där stod han med hela tungan fast i -20. Som tur var var vi ju hemma både jag och Daniel så det löste sig bra! Jag stod och höll i Rasmus medan Daniel hämtade vatten. Tur att jag inte var själv hemma, då hade han väl slitit av hela tungan stackarn.. Idag när vi skulle åka till kupolen så sa han innan han gick ut "jag ska inte slicka på trappen.."

Det byggs mycket lego, både med små och stora bitar.

Olle har fått flyttat in i mellanrummet och vi försöker lära honom att sova. Det går bra (men vi har en bit kvar) och jag erkänner att det är skönt att få sovrummet och min sänghalva barnfri. :o)
hejhej!!/Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0