Gillar läget! (12:e jan)

...Det försöker jag att göra oftast. Acceptera att det är som det är, typ sjuka barn. Nått som jag verkligen gillar läget på är vårat hus. Det är ingen skönhet, men vad bra det ligger!! Särskilt nu på vintern uppskattar jag läget massor! Idag pulade jag in mina två snoriga i caben och spände på mig skidorna vid dörren och gav oss iväg på en skidtur, en promenad på ca 200 meter och sen har vi ett skidspår. Nu ska tilläggas att med 22 kg ungar i vagnen gick det inte särskilt fort, men gud vad skönt att komma ut på en träningstur nu när vi håller oss hemma i vår ensamhet. Vi hade packat med Rasmus laggar så han tog sig en tur han också. Han tufflade på ett tag tills han sa "nu är jag färdig". Då fick han hoppa in i vagnen igen. Träningssuget är större än på typ 2 år skulle jag tro. Så himla roligt att åka skidor. Igår körde jag ett pass i Mellsta och fick häng på en karl som jag vägrade att släppa. Haha, var helt slut när jag kom hem, men kul var det! I lördags gjorde jag även ett skivstångspass på friskis. Träningsvärk fortfarande.

Annars har dagen gått rätt fort. På eftermiddagen drog vi igång ett bak med mjölkfria bullar så nu har jag äntligen något gott till kaffet igen! Imorgon blir det nog till att baka kakor, mjölkfria. Rasmus är nästan friskförklarad, men han får vara hemma imorgon också från dagis.

Bidde ingen bild idag ifrån vår skidtur. Hittar inte sladden till den lilla kameran så det får bli bilder någon annan dag.

Dags för att sova snart. Måste ju bara berätta att Olle har lärt sig att SOVA!!! Man kan säga mycket om 5 minuters metoden, vissa tycker att det är grymt. Visst är det jobbigt första kvällen, men resultatet blir ju en piggare pojke och framförallt en piggare MAMMA (och pappa)!! På våra pojkar har det funkat suveränt! Olle har även börjat somna tidigare på kvällarna så nu har vi äntligen fått tillbaka våra barnfria kvällar!

sovgott bloggläsare// Bodil


Kommentarer
Postat av: Stina (segbloggare)

Ja, jäklar va skönt det är att komma ut o åka skidor! Ser fram emot bilderna.

2010-01-13 @ 19:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0