Fjällvistelse (20:e feb)

Hemkommen efter ett härligt "brake" i fjällen, Fjätervålen tillsammans med tjocka släkten. Mina päron och så en hel bunt, inte mindre än 14 släktingar från Västergötland. Det är ju faktiskt så att jag är ju halvvästgöte, kanske inte så många som vet, men så är det. Fick blodad tand för mer fjällen, men det kommer ju bli mer kul för varje år när grabbarna blir äldre och kan njuta av spår, backar och snö som vi gör. Rasmus diggade fjällen, han gjorde premiär i slalombacken och det roligaste var nog att åka liften... När vi har varit i Plättis på slutet så har Rasmus stått och tittat på liften och sagt att han också vill åka. Vi har ju inga slalomskidor så det har inte varit något alternativ. Nu när chansen kom och han fick låna skidor av tremänningen så blev han mäkta glad.
  
Solen såg vi inte så mycket av vilket såklart var osis. Olle gjorde pulkapremiär, men var typ likgiltig..

En del längdskidor har det blivit. Ska ju faktiskt göra tävlingspremiär i Tjejvasan om 1 vecka. Det har ju inte blivit så mycket träning på slutet så det blir kort men intensiv träning inför tjejvasan. :o) Daniel fick också slita med 25 kilo grabbar i skidpulkan. Jag och Daniel hann även med att åka utför. Nog var man rätt ringrostig på telisarna, men det var 2 år sedan sist.

Nu är vi mitt i OS så nu måste jag koncentrera mig på Hellner och de andra i spåret. //Bodil

Kommentarer
Postat av: Aspgatan

Vilken karl!

2010-02-21 @ 15:58:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0