Skridskotur (8:e feb)

"Mamma jag vill åka skridskor idag". Va kul, det passar ju utmärkt i detta strålande väder. Nu är det ju inte så att det innebär att vi ska åka skridskor utan när Rasmus vill åka skridskor innebär det hockeyklubba, bandyboll och hjälmen på och sedan är det full fart på isen. Det roliga är att det är viktigt att skridskorna måste med till rinken, sedan ligger de där rena, nya och fina bredvid rinken. Tycker iaf att det var värt de 300 kr de kostade för att bli av med napparna :o) 

Stod i solen och blundade medan Rasmus spelade. Lyssnade på musik och då får man den där känslan av att vad bra jag har det just nu! Ute mitt på dagen och har det gott! "Mamma du kan stå och sova en stund så går jag och äter snö där borta i stora snöhögen". Jaha, en hel del snö äts det, men inte vet jag hur man får ett slut på det... gjorde som han sa och stod och "sov" en stund medan han gick bort och åt upp en snöklump.


Olle står mest och hänger vid Rasmus tripp trapp stol. En alldeles utmärkt plats att stå på. Nu för tiden tycker även Rasmus att det är ok att ha lillbrorsan dreglandes på sin stol.


Kaffesugen../ Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0