Tjejvasan och rolig medicin (28:e feb)

Igår bidde det tjejvasan och det var ju riktigt skoj. Nysnö och tungt, mitt favvoföre om jag hade varit vältränad... men det är jag ju INTE direkt nu. Tyckte iaf att det gick bra efter den träning som jag har lagt ner den sista månaden. Tog det lagomt lugnt, men när Hemus närmade sig fick jag höra att jag låg runt 120 så då fick jag för mig att jag skulle försöka komma bland de 100. Då blev det hårdkörning i de små backarna in mot mål. Blev 107 till slut på en tid 2.01.

Idag har det annars varit hemmadag med familjen. Olle har mått sådär den sista veckan. Hans kropp är inte riktigt i fas och magen lever om emellan åt. På eftermiddagen toldes vi iaf iväg till Maserhallen hela familjen. Jag och Olle på babysim, och Danken och Rasmus badade i äventyrsbadet. Rasmus tycker verkligen att det är tokroligt.

Efter att vi skrapade bakom näsan på Rasmus så fick vi en "rolig" medicin som vi ska göra i 2 månader. Blåsa ballong med näsan! Tänk om all medicin var så rolig. Det ska göra att trumhinnan spänns upp och att vätskan som finns innanför hans öron ska försvinna så att hörseln ska bli prima. Först var det rätt svårt att få upp ballongen, men nu fixar Rasmus det gallant! Leta upp en ballong och försök själva så får ni ha lite skoj...
   

Som tur är är det OS sista dag idag. Vilken tur att vi ska bli av med denna OS-sjuka som har härjat i huset. Imorgon kan man äntligen få nått annat gjort än att sitta framför TV:n. // Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0