Shopping, lek, mys och LEDIG (10:e dec)

Vi har haft två rätt bra lediga dagar, jag och grabbarna. Friska och krya och det är ju det bästa! Idag har vi lekt med Maja som det ofta blir på nån av mina lediga dagar. Vi blev bjudna på lunch och sedan drog vi till kupan för shopping till Rasmus medan Olle sov i vagnen. En ny jacka stod överst på listan. Det enda kravet Rasmus hade var att den skulle vara blå... det verkar som många har varit ute efter blåa jackor i storlek 110... när vi nästan hade givit upp så hittade vi en till slut på Åhlens. Puha! Bidde även mätning av fötter, gympadojjor, tröjor och strumpor som nöts ut hela tiden. En mysig fika med intressanta samtalsämnen med storpojken hann vi också med.

Igår åkte vi skrillor som vanligt.. ja, det blir alltid en tur på vår ledighet. Igår hade även jag skrillorna på mig och det var ju omtyckt av Rasmus. Han tyckte jag åkte lika snabbt som pappa. Jag tar självklart åt mig av berömmet och låter mig tro på det. Han brukar ju ha rätt, Rasmus... Nu har mor min rotat på mina gamla skrillor "hemma" på vinden i Garphyttan så nu blir det åka av hela familjen i vinter! Imorgon blir de levererade och jag ska ut och roa mig en stund på julbord med kollegorna från Dellner imorgonkväll medan mina päron är "vaktisar". Daniel är också ute och roar sig på en kryssning och firar en 40-åring. Tacksam för barnvakt...  något mer jag hoppas jag ska få tid för i helgen är första skidpasset. Ja, helt bedrööövlligt att det inte är gjort ännu.. 


Kvällsmys framför TV:n ikväll. Nej, det blev inga fettfläckar i nya soffan, pappa...
Även Olle har fått en ny frissa av bara farten i förmiddags, klippt av Jo. Många blonda tussar föll till marken från min lillblondin:o)



Jag njuter av lugnet i soffan framför Idol. Tack för mig! / Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0