God fortsättning! (27:e december)

.. önskar jag er alla. Vi är på hemmaplan igen efter att ha spenderat julen i Garp. Tomten kom, det var härligt med paket, god mat, några skidpass och en heldel barnhjälp. Olle har sovit inne hos mormor och morfar så vi har sluppit bry oss flera nätter. Tur att min mamma är van att jobba på natten :o).

Vi har lekt en heldel med kusinerna. För er som inte har koll på Garphyttan så bor min brorsa med familj ca 500 meter från mina päron. Så bra för oss att kunna gå och leka med de två grabbkusinerna. Brorsan bor på samma gata som min barndomskompis bodde på när jag var liten. Det är så roligt att gå den lilla grusvägen bort... den som jag har gått så otroligt många gånger när jag var liten... och nu får fortsätta gå när jag kommer hem till Garphyttan! 

Andra härliga minnen från Garp är ju härliga Ånnaboda som ligger 3 km från Garphyttan. Tre gånger hann jag med att besöka Ånnaboda denna jul. Vi träffade mina kusiner med familjer i Ånnaboda och åkte pulka för fulla muggar och korvgrillning på det. De 2 andra gånger åkte jag skidor i mitt gamla träningsmecka. Hade inga skidor med mig hem, men åkte på ett par som jag köpte begagnade när jag var typ 13 år... det gick bra det också...inte så bra glid dock.. Fina spår, MASSOR av snö, härlig natur. jag och pappa tog oss en tur mot Lisselängen.. vi åker faktiskt rätt lika fort just nu.... vet inte om det är bra eller dåligt... kanske dåligt att jag är så dåligt tränad.. eller bra att far min håller farten uppe... Känns så kul att se så mycket folk i Ånnaboda. Det lever! Kolla in http://www.annaboda.com/ 

Nu ska vi njuta av vintern tillsammans. Jobba någon dag här och där, men annars bara vara tillsammans med våra två små grabbar. Kanske ut och använda några nya julklappar. Huset är (just nu) rent och fint.. konstigt nog renare än när vi åkte :o) Jag njuter av det rena iaf idag...

  
Rasmus och Albert väntar på julklappar.
Hmm... vad kan det vara i Olles paket???

  
Massor av snö!!
Pappa, ge dig!! Vi kan brotta ner dig!

// Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0