Några grejer rikare och en cykel fattigare (21:a aug)

Idag var det dags att fynda på barnloppis igen! Blev såklart en del fynd, det bästa en bobbycar till Olle för en hundring, kavatskor till Olle för 50 kr, väldigt fin Didriksson overall till Rasmus för 150 kr, så gott som nya gallonisar till Rasmus för 25kr, en bilmatta för 40 kr, åså lite småkrams för några mynt hit och dit. Hade med mig rutinerade Johanna och hon var väl även denna gång oslagbar med sina fynd eller ofynd eller vad man ska kalla det :o)

Det är som värsta julafton hos familjen Bingman/Carlsson denna vecka. Kolla in vår nya gungställning som vi köpte på Bauhaus på semestern som blev levererad nu i veckan av mormor och morfar.


Idag på eftermiddagen drog familjen på cykeltur ner till stan. Vi kollade in marknaden där vi köpte holländsk ost och gigantiska oliver. De ska vi frossa upp ikväll!!! Vi åt glass, barnen åt korv till middag, vi tittade på 1000 moppar som åkte runt genom stan och vi lekte i stora lekparken. När vi skulle cykla hemmåt visade det sig att vi blivit en cykel fattigare. Någon idiotisk typ hade snott min gamla goa kärringracer. Det konstiga var att vi hade glömt att låsa vår fina treväxlade damcykel men den stod kvar....Det var ju tur iaf.  Blev skitsur! Varför kan inte folk hålla sig till sina egna prylar. Ännu ett sådan exempel fick vi se bara några minuter senare. Danken tände till och skällde ut en alkis som satt och snodde en bunt pengar ur fickan på en sovande alkis som satt på en parkbänk. Det bidde ingen extra flaska från systemet för den tjyven. Hon lämnade tillbaka pengarna så just den storryn slutade "lyckligt". Hon toldes väl inte göra annat när hon fick en ilsk Bingman efter sig.... 

Jag tror att jag är en rätt ärlig person, men en sak är jag inte ärlig på och det är när jag "råkar" få billigare pris i en affär. Ovanstående gungställning är ett sådant exempel. Vi hade varit på Bauhaus och köpt en massa saker så det kostade typ 6000kr. I bilen hem satt jag och tittade på kvittot och det visade sig att vi bara hade betalt för 1 av 2 kollin gällande gungställningen. En billig gungställning blev det. Min ärlighet till att vända bilen och gå in i affären för att betala fullt pris har jag inte. Jag känner mig utan dåligt samvete nöjd att jag har tjänat några slantar:o)

// Bodil

Kommentarer
Postat av: Jo

Bodil> Tror att du gjorde de bästa fynden denna gång på loppisen! Trägen vinner!

Danken> Du är gårdagens hjälte!

2010-08-22 @ 15:50:15
Postat av: Jo

Bodil> Tror att du gjorde de bästa fynden denna gång på loppisen! Trägen vinner!

Danken> Du är gårdagens hjälte!

2010-08-22 @ 15:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0