Slut på semestern.. (9:aug)

på sätt och vis... Idag har jag börjat jobbat igen. Barnen och pappan har farit till Norrfällsviken och farmor. Jag får en vecka semester till på hemmaplan kan man säga. Tyst i huset och jag kan pyssla med vad jag vill i mitt tempo. Inte i Olles tempo... för då ska det gå undan! Herregudars vad han är överallt. Lämnar man honom en stund så vet man aldrig vad som händer. Man kan hitta honom på bordet, ståendes och ballanserar på armstödet på soffan, ute på vägen om dörren står öppen, här om dagen stod han upp utan att hålla i sig på sitt bilgarage vilket såg rätt svajjigt ut... ja som sagt så är han högt och lågt. Lågt.. man kan även hitta honom under stolar, under vagnen där man lägger grejer, i cabben, i påsar, i lådor m.m.
  

Daniels föräldraledighet börjar ticka mot sitt slut då inskolning börjar nästa vecka. Tycker verkligen att det är härligt/nyttigt att även pappan är hemma med barnen. Att de får ett starkare band och får sticka iväg på egna utflykter. Såklart får man en bättre förståelse för varandra också då man förstår hur less man kan vara vissa dagar :o)

Grabbarna undrar vad Daniel gör uppe på stegen...

Bolltokiga storgrabben är lyrisk just nu hos farmor. Han har nämligen fått två golfklubbor! Riktiga fast mindre. Ända sedan han spelade 18 hål minigolf med mormor och morfar på semestern så har han ju varit inne på golf. Idag hade han stått och slagit ca 150 (!!!) bollar på ranchen med Daniel. Sen fick Daniel dra bort honom därifrån... Nyss när jag pratade med Daniel i telefon så stod han ute på altanen i regn och spelade med plastklubbor. Undrar om han hinner sakna sin mamma...

Blev inte så mycket bloggat på semestern, men har knappt haft igång datorn och jag har varit bedrövligt dålig på att ta kort... bättring ska bli! Vad vi gjorde är historia men det jag ser tillbaka på med mest glädje var en tur till stugan i Järvsö där jag och två goa Winnerbäcksfan fick en brudkväll tillsammans med Lars sköna toner. Nästan oslagbart om ni frågar mig. Ser iaf tillbaka på semstern som en bra sådan. Nu ska städas! Bort med alla leksaker och klibbiga makaroner på golvet!! // Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0