fullt upp, fullt hus! (19:e aug)

Tänker inte ta ordet h..t i min mun, men på något vis känns det som den har kommit närmare. En delvis hektisk vardag börjar närma sig och den sista semesterresan för denna sommar är avklarad. ToR till Umeå med två nätter på hotell och ett bröllop klarades av under helgen. I måndags började Danken skola in de två grabbarna på dagis. Rasmus har fått flyttat upp till de stora barnen på Violen och lilla Olle har tagit över Rasmus krok på Vitsippan. Än har det bara varit glada miner för Olle, men vi får se hur det blir när han ska vara där själv vilket han inte varit ännu. Idag var det dags för en sen 1 års spruta för Olle. Feber i vanlig ordning som det faktiskt har blivit efter ALLA sprutor, så reagerar hans kropp. Gäller att planera in nästa spruta på en fredag nu när man ska in i VAB-träsket igen :o)

Päronen från Garp är/har vairt här. Har knappt träffat dem så vad de har gjort vet jag knappt. Mest karln som har fått umgåtts med sina svärföräldrar. Underbart tänker alla:o)  Det sägs att det finns massor av färskt äppelmos i frysen vilket är toppen. Tallen och granen som högs ner för nått år sedan har även blivit grillved.

Skulle dra ut en visdomstand i veckan som har varit dryg mot mig. När jag kom dit så visade det sig att jag hade hål i en annan visdomstand. Jo vad fick man för val då? dra ut den andra på en gång eller boka in en tid längre fram och uppleva samma tandläkar-ångest ännu en gång. Nej tack... ut med bägge på en gång. Klonk klonk sa det när tandläkaren la dem på metallbrickan. Stackars mig, två tänder fattigare, en hel del blodspottande, svårtuggat då de satt på varsin sida såklart.... men ska man se det från den ljusa sidan så kommer jag få ett drägligare tandliv och mindre tandtrådsjobb :o)


Jaha, snart dags för deltid och då ska jag och grabbarna hitta på äventyr igen. Äventyr i vår värld vill säga!

// Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0