När jag var liten... (1:a april)

Nu när jag själv är mamma så får jag ibland flashbacks till när jag var liten. Saker som jag tyckte var kul/tråkigt. Kommer blandannat ihåg när jag var ute och gick med min mamma och hon skulle stanna och prata med nån "gammal" tant. Man tyckte att det var såååå tråkigt!!! Nu när jag är ute och går med Rasmus och stannar och pratar så brukar han säga "kom då, nu går vi mamma". Jag svarar "vänta lite, jag ska prata en liten stund". Precis så sa min mamma och man tyckte att man stod still i evigheter och hade det dööö tråkigt.

Kommer ihåg på våren när min mamma lät oss ta in en massa snö i olika skålar som vi fick sitta och leka med INNE. Hösa, röra, smälta. Vad snäll hon var min mamma och lät oss leka med sån blöta inne. Ska fundera om jag är så snäll så att vi plockar in några hinkar snö och sätter oss på golvet och leker med.... inte som det känns nu... jag är nog inte lika snäll som min mamma.

Bilresor... ojoj vad långt det var till min farmor och farfar. Hela 2h!!! Det är det kortaste vi åker nu när vi åker och hälsar på släkten. Det roligaste med bilresor var när vi nån gång då och då stannade och köpte korv och ibland strips påväg till farfar. Om vi åkte förbi strips-stället så tyckte man att hela resan var förstörd, vilken besvikelse!! Nu när vi stannar på Mc Donalds på våra resor så tycker Rasmus att det är såå skoj. Tänk vad små grejer gör i småfolkets värld...

Kortet taget från i vintras, det minskar sakta på snön men solen lyser verkligen med sin frånvaro. Hoppas hoppas på sol i påsk!
Idag hämtade jag Rasmus kl 11 för då fick vi roligt besök av kusinen Albert med mamma. Lektes några timmar och då blir man trött upptäckte jag när vi senare gick till Hemköp. Ja, nu vet jag att man kan somna ståendes på en ståbräda.... Måste sett otroligt roligt ut!! Nu väntar vi på att farmor ska komma och besöka oss.

Trevlig långhelg! //Bodil


Kommentarer
Postat av: Mormor

Nu minns du nog tokigt Mamma Bodil!!!!? Jag tror vi tog in snö i vetenskapligt syfte. Dels skulle vi se hur mycket vatten det blev av en viss mängd snö, dels skulle vi se hur smutsig snön var.

Så tror jag att det var. (Så snäll var jag inte)

Mormor

2010-04-02 @ 23:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0