Härlig värme och isande kyla (23:e april)

Nog känner man att man lever... full fart hela dagen. Vi har haft nattgäster i form av två tjejer Hermansson som vi har lekt med i dagarna 2. Då gillestugan ser ut som stryk så fick de campa i mellanrummet och lyssna till Olles toner på natten. Ja, nog har han blivit pigg igen vår lillpojk, dygnet runt!

Idag har vi haft en riktig lekdag! Först bjöds det på kaffe och fika i Plättis med en bunt mammor och barn. Riktig livskvalité då solen värmde och fåglarna kvittrade. Rasmus lekte med de andra barnen medan jag och Olle åkte till bvc på 10 månaderskoll. 73,5 lång och 9030gram. Inte så bra viktuppgång på vår lille kille, men vi vet ju varför så det ska vi nog ta igen.


Som tur var fick jag det lite lungt framför TV:n en stund innan det var dags att sticka ut på mer lek i lekparken tillsammans med Ida och lillebror. Ja, småbröderna är plötsligt med och leker efter att ha suttit i vagnen och tittat/sovit. Olle fick känna på hur det är att gunga, åka kana, äta grus och krypa i sanden. Precis sånt som man ska göra i en lekpark när man är 10 månader. Vädret var dock isande kallt, mulet och grått. Brrr.
  

Rasmus fortsatte sin lekdag efter middagen med att hoppa studsmatta hos granntjejen. Hur sjutton orkar de små vara igång?? Nu har lugnet lagt sig över huset och det var efterlängtat idag. Nu ska jag och min Danken göra så lite som möjligt! // Bodil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0