Veckans citat från Rasmus (7;e sep)

Rasmus ger oss många skratt just nu! Han har börjat lekt med sin docka som han fick av farfar och Kerstin när Olle föddes. Han har inte brytt sig så mycket om den till att börja med, men nu sköter han om den fint. Han ammar, sätter på pyjamas, ger välling, ute och går med vagnen, går och klappar dockan i rumpan, (som jag gör med Olle) mm. Rasmus frågar nästan alltid "var är Olle?" när han vaknar efter sin tupplur. Jag brukar svara " Han sover ute på trappen". Man kan ju undra hur Rasmus tänker... sover på trappen.. hmmm... måste vara lite hårt. Så en dag förra veckan så hittade jag dockan sovandes på trappen! Jag frågade om dockan ville sova i vagnen sin, "nej, han skulle sova på trappen, som Olle" sa Rasmus. Jag ska nog börja säga att Olle sover i vagnen istället!


Rasmus är ju äldst på sitt dagis. En dag förra veckan när vi var påväg hem frågade jag om det gick bra att kissa på toaletten på dagis. då fick man till svar. " Det är jätte många barn som pruttar i blöjan, men jag har kalsonger." Blev full i skratt, men det stämmer nog på sitt sätt.

Bröderna sitter i soffan innan läggdags! Nu ska vi ut i solen och leka med Emma med mamma!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0