Funderar ibland ...(4:e sep)

Funderar ibland på hur olika föräldraledigheter kan vara... Det jag nu upplever är så otroligt roligt, jag uppskattar dagarna med Olle och Rasmus. Jag får just nu sova bra på nätterna så jag vaknar pigg (för att vara småbarnsförälder), möts ALLTID av ett léende från Olle på morgonen. Så härligt! Jag uppskattade att vara hemma med Rasmus också, men inte förstod jag då att det kunde vara så här enkelt att ha en liten bebis! Känns ju tur att man får den snällaste som nr 2, även fast Olle har en av sina sämre dagar så är ändå den dagen rätt bra i min värld! Man ser alla barnvagnar med små bebisar, men tänk vilka olika liv de föräldralediga har beroende vilken kategori som ligger i vagnen.... Vissa är pigga, har det "enkelt" och är helt ovetandes om hur skönt de har det, medan andra tröttare än tröttast och kämpar på att få dagarna att gå. Just nu är jag fullt medveten om hur bra jag har det! Det gör mig glad!

Ja ja, det var nog den djupaste funderingen som kommer att publiceras på den här bloggen. Nästa inlägg blir Rasmus kommentarer, jag får höra så mycket roligt från hans lilla mun just nu! Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0