Föräldrar och svärföräldar (24:e sep)

Det är ju så att vi har olika kategorier av föräldrar och alla är de bra på olika sätt. Just nu har vi svärfar här på besök. Han hjälper oss oftast med små och stora bestyr med huset. Just nu målas det stuprör, vi har ju haft några gråa och några svarta stuprör. Nu är de snyggt enhetligt svarta allihopa. Farfar ska även hjälpa oss att påbörja projekt tvättstuga vilket jag får berätta om någon annan gång. 

När mina föräldrar är på besök blir det oftast trädgårdshjälp. Det rensas upp och blir snyggt ute i trädgården, det planteras, klipps, lagas mos, sylt, saft mm..

När svärmor är här så får vi alltid god mat serverad och det pysslas i huset, det hjälps med barn, mat, handling, putsas fönster m.m. Väldigt olika föräldrar, men en bra kombination!

Billy är på plats i källaren efter att vi fått borrat egna hål till de övre dörrarna, gick tydligen inte att kombinera täckt dörr och vitrin dörr...men till slut blev det precis som jag hade tänkt mig! Hurra för IKEA i Borlänge!

Annars mår alla i familjen bra, förundras över hur frisk Rasmus är. Törs knappt skriva det men Rasmus har slagit alla hästlängders rekord i friskhet!

Nu ska jag och Olle åka till kupan och luncha med Sara // hejhej/ Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0