Morgonpigg? (27:e okt)

04:45... Blir så less på morgonpigga barn. Vi har en sådan i form av en Rasmus. Varför denna vintertid??? Det är ju nog morgonpiggt och mörkt på eftermiddagarna ändå! Sen Olle föddes så har Daniel varit "Rasmus ansvarig" på morgonen, medans jag har kunnat legat och sovit med Olle på mornarna. Nu när man har varit singelmamma har man ju blivit måttligt less på att vakna tidigt efter dålig nattsömn. MEN idag är det tisdag och det betyder att Danken är på väg hem!

Vi har varit hem öve helgen, för att vila litegranna... trodde jag! Men så blev det inte minsann. Brorsan är på bröllopsresa så kusinen bodde hemma på Nygatan. Rasmus och kusinen har röjt som vildar, trissar upp varandra till tusen. Det är bus, brottningsmatcher, tafatt, vem låter högst, springa runt i huset, spela piano m.m. De tycker iaf om varandra och det är ju jätteroligt. De kommer nog ha mycket skoj med varandra. Kolla in de randiga pojkarna i soffan, Rasmus, Olle och Albert. Nyklippt Rasmus!


Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på, Rasmus är hemma från dagis för han är förkyld, inte så farligt, så vi ska nog kunna vara ute och leka litegranna. Det är ju bara det att en annan börjar känna sug efter lite vuxet sällskap, men vill ju inte hälsa på/bjuda hem nån då det snoras, tror iof inte att han smittas längre men men..

Trevlig dag på er alla!! Jag ska sätta i mig en stor kaffe och klistra upp ögonlocken så ska det nog bli en bra dag av den här också!


Kommentarer
Postat av: Mormor Inger och morfar Gösta

Synd att det blev så vilt när du skulle "vila upp" dig när du var hemma hos oss. Vi får komma upp och passa killarna någon annan gång i stället.

Vi hörs!

2009-10-27 @ 16:56:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0