små utflykter är lyxigt (14:e okt)

Som tur är har veckan bara blivit bättre och bättre. Måndagen var otroligt seg efter allt firande i helgen skulle jag tro... samt att jag den sista tiden vaknar ev en viss Olle femtielva gånger varje natt. Vad har hänt??? Från att faktiskt sovit rätt gott till nu rätt bedrövligt. Hungrig? Kliar det i huvudet och övriga kroppen? Utvecklas den lilla kroppen??? Ont någonstans???? Nyfiken vad som händer på natten?? vem vet, inte jag, men snart blir det gröt till kvällis om det hjälper sömnen. Olle är ju rätt lätt att förstå sig på, men tacka vet ja när de blir så stora så de kan berätta vart det gör ont och så vidare!

När jag hämtar Rasmus på dagis frågar han nästan alltid, "mamma, ska vi äta mellis ute idag"? Vi har verkligen varit ute jättemycket denna höst, men den har ju varit så fin. Denna vecka har inte varit något undantag trots betydligt kallare. Vi har lekt med Emma några gånger. Vi mammor står och skrattar åt våra pratande barn hur de diskuterar/pratar/tillrättavisar varandra. Det ena utrycket roligare än det andra. Ja, ja, det är nog dags för veckans citat snart.
     
Igår gjorde jag och grabbarna utflykt till älven där Rasmus tyckte att det var superkul att kaste sten i vattnet.
  
Några pepparkaksburkar blev roliga trummor under dagens utflykt till Bergebo. Rasmus har ärvt Carlsson-släktens smak för majs. Åh så gott det var med mormors och morfars hemodlade majskolvar!

Nu har jag varit uppe på tok för länge!! / Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0