Projekt tvättstuga (8:e okt)

Fulare tvättstuga får man leta efter... men det ska bli ändring på det! Förarbete har börjats, det har gjutits ny golvbrunn, hackats golvkanter, spacklats en massa hål i väggen, målats mm. Nu ska vi få hjälp med att kakla ett fint golv och sätta in skåp. Det blir nog jättebra när det är klart! Förhoppningsvis är allt klart en bit innan jul.



Annars knallar dagarna på i det som kallas vardag, en härlig vardag. Jag och mina små Bingmans har haft en helt vanlig trevlig vecka. Jag och Olle har besökt några "nya" kompisar till Olle när Rasmus har varit på dagis, vi har även varit i Falun en dag. Igår lagade jag och Johanna pankisar på murrikan till våra barn. För första gången fick jag till goda äggfria pankisar till Rasmus, men inte åt han för det.  

Idag har vi haft besök av prästen som ska döpa Olle på lördag. Det mesta är planerat och klart, det ska "bara" lagas mat och städas, men det gör vi imorgon.

Nedan undersöker Olle sina strumpor och Rasmus torkar bajs på sin docka. När Olle börjar bli trött så brukar Rasmus säga "Mamma vi ska nog gå en liten sväng", det känns skönt att vi har en förstående storebror:o) Idag har vi gått ett varv runt kvarteret som faktiskt är rätt långt, Rasmus med sin vagn som kör som Rorri racerbil och jag med Olle.

Har inte tagit så mycket kort på slutet, tiden och lusten har inte funnits. Kanske att den infinner sig snart. Då blir det andra bullar på bloggen! /hejhej! Bodil



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0