Surkart och envis (15:e okt)

Idag är Olle 4 månader, 6800gr och 64 lång har han blivit den lilla snälla. Bvc trodde att den torra hyn uppe på hans huvud (som kliar) kunde störa hans sömn så nu ska vi smörja järnet och se om det hjälper.

Den stora busiga låg och sov idag när jag hämtade honom på dagis, det resulterade att han vaknade på "fel" sida och jag fick med mig ett riktigt surkart hem. Efter några avsnitt med Rorri och Byggare Bob så tinade han dock upp litegranna. Rasmus fick post idag från mormor, ett par raggsockor, hade även dukat fram en kaka till mellis. Är kakan till mig frågade Rasmus, ja säger ja. "Fyller jag år idag??" frågade han då... Blev full i skratt! Lite mer uppvaktad än ett par raggisar och en torr kaka ska han väl få när han fyller.

De berättade på dagis att han visar sin envisa sida även där. De får inte hjälpa till med dragkedjan, sätta på vantar eller hjälpa till att torka hans händer - precis som hemma alltså. Han brukar säga till dom att nej, jag kan själv, du får inte hjälpa mig. 

Ett av mina favvokort på Rasmus, taget för 2 år sedan när han var ca 10 månader.
    

Trevlig kväll på er alla!// Bodil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0